Han kom hem=)

Anders kom hem igårkväll istället för att sova borta i häggnäs.
Och så skjutsade han mig till jobbet.
Han berätade att det hade kommit så mycket snö så det räckte honom till midjan.
I pudersnö, som ej har någon skare.
Tänk då om jag hade varit tvungen o ut o plumsa det hade bara sagt swosh så hade jag inte sett något annat än snö och himmel runt om kring mig=)
Det hade tagit honom 4-5 timmar att skotta allt. Med traktor!
Det är en stooor gård igentligen.
Eller rättaresagt en stor gårdplan.
Han sa att gammtraktorn hade immat igen fullständigt och att det inte fanns någon värme så han hade tagit loss dörren för o se vad han höll på med.
Och höll på o frysa ihjäl.
Och så kom det någon kille i en ny modern traktor och åkte i t-shirt.
Då frös han extra mycket.
Men han har varit på  Jula och köpt sig ett par riktiga bonngummistövlar.
De är himla coola. Trodde aldrig jag skulle få se Anders i ett par så bondiga skor.
Det är bara den röda flanellskjortan och den oranga kepsen som saknas=)
haha....
Det kanske går att koppla in en kupe varmare i traktorn?

Jag ringde och pratade med Morfar i morse.
Han vart så glad och överaskad att jag ringde klockan 7 på morgonen=)
Jag vet ju att han brukar gå upp vid den tiden.
Sen ringde mamma och prata om att hon till sommaren ska få åka flygplan med ett sånt där litet som är för två personer som landar på vatten, kanske.
Det är väl superläckert=)

Jag känner mig piggare idag med det är skönt. Trotts att jag jobbade natten och igentligen gått upp lite för tidigt.
Men jag vaknade utvilad.
Då är det ingen idé att somna om när man bara ligger o snurrar.
Jag funderar på att gå ut o gå i vinterlandet.
Det har varit snöstorm i två dagar , men nu ser det ut att ha lugnat ner sig.
Även fast solen håller på och gå ner så kan det vara trevligt att få lite frisk luft.

Jag önskar jag var med Anders idag ute i häggnäs.
Han ska bära ved. Tömma lådan med bark, ha skyddsmask, det kan vara sorkpest i den.
Det ska igentligen vara ved men den är full av flisor som inte går att elda med, så små är de.Tänk sågdamm.
Och sen ska han tvätta taket i vardagsrummet och om han hinner börja måla.
Han sa att det var hemskt ensamt där ute igår utan mig.
Jag tror han kommer att sova där inatt.
Är inte säker.
Det är ju kallt fast man kan ju få  upp värmen rejält med att elda.

image424

Visst är han fin=)



Kommentarer
Postat av: svärmor

härligt att livet är på den ljusa sidan för dig igen,och för en gammal bondjänta härligt att höra att lillpojken klarar mer än jag våga hoppas.
ni har tydligen valt ett riktigt snörike.Tur det fanns en traktor där.men tänk så härligt när våren och sommaren kommer.
kram .

2008-02-02 @ 16:34:38
Postat av: Jezzi

Jag tror han överdrev lite när han sa att det va upp till midjan =) Mina små stövlar räckte ju gott.. o han e ju bra mkt längre än mig hehe..

Han har varit riktigt duktig o målat idag! Ska bli spännande att se fortsättningen när ni valt fondtapet och målat färdigt :) Synd att du inte va där idag förresten, vi som hade semla med till dig också...

kram

2008-02-02 @ 20:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback