häggnäs o tajzon



Så här ser Häggnäs ut omålat( japp det är här vi bor) kortet är tagen hos våran granne.
Snart kommer det en bild på häggnäs när det är målat.

Jag har städat rummet som mamma ska bo i och bäddat rent sängen därinne och burit in ett skåp och en bokhylla.
Det är det enda rummet i hela huset som är fint.
Alla andra är det rörigt och flyttkartonger m,m i .

Våran nya bil. Audin har gått sönder. suck!
Så nu är den på lagning och det blir inte billigt ska jag tala om.
Så nu vill jag bara att 2008 tar slut så jag får gå in på 2009 och hoppas att det året blir bättre.
Det är ungefär så det känns.
 Kort på mamsens rum kommer så fort jag tagit det.
Tajzon verkar gilla det i alla fall han har krypit in under filten som jag har lagt som överkast och ligger o sover därunder.
Så det är ju bra att han trivs och inte kissar ner några mer byxor.
Vi har avslutat penicillinkuren nu i alla fall.
Så nu "ska" han vara frisk.
Fast det visar sig ju.
Jag funderar på att gå till vetirinären med honom för att kolla om han verkligen är det.
För här i Vindeln så  går det någon konstig katturinvägsinfektionn som är svår att få bort.
På hon i affärens katt tog det två penicillinkurer för att få bort den.
Så ja det är nog bästa att kolla ändå.
Även fast han verkar pigg o så.
Men Tajzons matte vill vara säker.



Tajzon på sin älskade klösmöbel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback