MORFAR ÄR HÄR!!!!

Min Morfar har kommit hit( och mamma, men mamma visste jag ju om!)
Jag blev så glad och överaskad!
Det är så roligt att ha honom här.
Mamma bor i Umeå på hotell, hon är lite stirrig med medicineringen och allt så hon vill vara själv ibland.
Jag har inte skrivit på ett tag men jag har nått att skylla på, jag har varit magsjuk en sån där 24 timmars.
Gud så jobbigt det är hatar att spy!

Nu till trevligare saker=)
Vi var till umeå igår jag och morfar för att träffa mamsen vi åt på Station, det är ett kafé som ligger nere vid älven i Umeå och de åt västerbottenspaj med skagenröra och jag åt grekisk sallad.
Sen gick vi till en hårfrisörska och jag klippte mig.
Jag blev så snygg i håret=)
Sen åkte vi tre hem till mig och så sov mamma här i morgars rum.


Idag har jag och morfar varit till vindelälven och gått på kafé och ätit nyfrasade våfflor med hjortronsylt och vispad grädde. Till det drack vi tea.
Sen gick vi och tittade på Vindelälven. Konsten var stängd.

Här kommer lite kort=)



Morfar



Morfar som visar hur de gungar på broarna i Ungdomensdagar( det glada 40 talet)



Morfar och Mamsen



Jag ( i min nya frisyr, lite ruffsig men men) och Morfar



Tea , våfflor med hjortronsylt och grädde och morfar med gaffeln i högsta hugg



Min nya favorit bild på Morfar!
Den är så tjusig...

Jag gillar verkligen min morfar märks det... jag började tillochmed grina när han kom upp för trappan och jag var sjuk och allt( magsjukan) det var så att jag blev frisk till kvällen för att jag blev så lycklig!!!
Jag är självklart lycklig över att mamsen kom med. Men jag visste ju om att hon skulle komma.
Så det är inte samma grej!
Jag trodde aldrig att han skulle komma och hälsa på mig här i Norrlands Inland långt från lilla Torsby där nere.
Men det gjorde han och jag är sååå glad.

Och snart kommer svärmor och svärfar upp.
Då har jag träffat alla, pappa, mamma, morfar, svärmor, svärfar, Sven, Jasmine och Fredrik i sommar.
Nu är det bara mina vänner kvar=)

Jaja märks det att jag är lycklig.
I morgon ska vi åka runt på loppis jag, morfar och mamsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback