Vi har sovit i Häggnäs

image464
Mycket snö är det=)

image465
Anders skottar snö

image466

Jag kör traktorn=)

image467

En fin bild på oss i köket där vi sitter och värmer oss efter att burit ved kört traktor och skottat snö=)

image468

Våran säng=) Eller det är en bäddsoffa. Den var jättskön att sova i faktiskt. Jag sov ytterst, Anders innerst.

image469

Mycket snö blir det=)

image470

Jag är 166 cm kort. Fatta hur mycket snö det är!!!

image471

Ett av uthusen. Bilden är taget ifrån vårat köksfönster.

I går hade jag bilen och skjutsade Anders till jobbet och sen hem från jobbet.
Så nu har jag brummat själv=)
Sen har jag städat i köket och diskat upp efter några Olssons och Nilssons....grrr...vet ni hur äckligt det är med mögligt kaffe! Och varken jag eller Anders dricker kaffe.
Och vem är det som inte diskar stekpannan eftersig eller skurat ur kastrullen!
Det stank!
Och köper man juice så dricker man upp den eller heller ut den.
Man lämnar den INTE på köksbänken så att den jäser så att den håller på att sprängas.
Och jag ska inte tala om det äckliga mjölkpaketet i kylen! Hua....
 
Nu hoppas jag att vederbörande personer tar vid sig och inte gör om det!
För nästa gång diskar inte jag! det får ni göra själva och då lär det vara ännu äckligare!!!

Sen har jag panikbromsat för stora djur för första gången.
Det var två älgar en älgko och en fjolårskalv som sprang ut nästan vid 363an....

Det är vad som har hänt i helgen.
Och nu ska jag jobba natt...


Kommentarer
Postat av: Jezzi

Juicepaketet va ju Anders... så det kunde han väl fixat själv =))

2008-03-01 @ 22:46:53
Postat av: Anonym

Hej gumman!

Oj vad fint ni får det på landet. Har du gjort någon snöängel än?

Kramis

2008-03-01 @ 23:32:23
Postat av: svärmor

Nu ska jag berätta en saga från verkligheten.
Syskon och storfamilj kallas det,när de ibland städar jättebra och i bland inte alls.
visst kan man önska att de av motsatt kön från oss också såg alla små skvättar som finns kvar av drickbart och alla smullor av annat,men visst är det tur ibland att vi har dem och inte vill va utan dem,eller hur.
jag tror ni kommer att få kanon när ni flyttat till Häggnäs.
Vad bra att du är ute och rattar själv ,visst känns det bättre och bättre.
Vi syns snart.
Kram.

2008-03-01 @ 23:59:49
Postat av: Anders

Jag erkännner, juicepaketet var mitt :)..haha.

2008-03-02 @ 06:52:57
Postat av: sven

För mig spelar det ingen roll om du låter mjölken så i kylen tills jag kommer upp nästa gång. ;)

2008-03-02 @ 11:55:29
Postat av: Sven Olsson

Måste bara få kommentera denna underbara text en gång till.
Saker blir ju int oanvändbara förens de börjar att mögla ju.

2008-03-05 @ 16:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback