Idag är jag ensam

Tankade bilen i morse bestämde mig för att köpa hem en färdig smörgås till mig och Anders samt frankerade kuvert.  Pratar med mamma som är sjuk.
Föresten, mamma, ta o pröva den som inte är mjölkbaserad. Kommer inte ihåg vad den heter.

Kom hem. Tassar in i vårat sovrum med katten hack i häl.
Matte har varit borta så läääänge hela natten.
Kryper upp i sängen.
Ger Anders en kram och säger att det finns frukost till honom.
Han slänger en arm runt mig och säger låt mig sova en halvtimme till.
Jag går ut och lägger mig i det mörka sovrummet.

Somnar med tre täcken på mig. Det är kallt och ingen ved finns inne.
Idag sov jag länge till 15.00
Då väckte katten mig genom att hoppa upp och lägga sig på min kissblåsa och kurra så vibrationerna gjorde svallvågor därinne.
Jag drogupp honom och gosade en stund.
Stoppade en tå utanför täcket och ryser av köldskador.
Sätter på mig kläder och tassar ner.
På med vattenkokaren.
Ringer telia och frågar om de 50 kr som jag inte har laddat ner. Visar sig vara Anders och hans älskade älskling AiK som är boven i dramat.

Och skickar ut skottkärran genom dörren.
På med stövlarna och efter skottkärran.
In i ladan, sätter en  hink i dörren så jag inte ska bli inlåst igen.
Lastar kärran full och drar ut den genom dörren.
Går till huset och ska ha upp den på trappen.
Jag är ju som sagt inte så stark.
Så hela skiten rasar och jag får typ ett ton ved utspritt utanför trappen.
Blir förbannad  sparkar till däcket på kärran som spinner runt som för att säga haha....jävlig dag...
och ringer på anders och gnäller.
Han skrattar och säger att han önskar att han vore där.
Plockar upp veden.
In i köket, startar en brasa.
Äter frukost.
Min köpta macka och två koppar te.
Ser lite på tv'n.

Känner mig ensam har knappt sett Anders sen i lördags.
Och det är knas med datorn.
Så jag bestämmer mig för att göra pasta sallad med currykyckling och hemmagjord dressing.
Sen kommer jag på att jag ska göra chokladbollar.

Anders ringer.
Jag äter Anders ringer och säger att han älskar mig. Talar om att det finns överaskning i frysen.

Jag åker till jobbet.
Tar den andra vägen den förbi JOF och lyssnar på Åsa Jinder hela vägen. Bra deppmusik det.


Glömde berätta att ett företag ringde Anders och vill att han ska börja jobba hos dem istället.
hehe...I Gävle....men Anders stannar på Indexator sa han...
min gubbe är duktig på det han gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback