meditation, duschormen och Mona

När jag stack näsan utanför dörren i morse var det 6minusgrader på termometern....
Burr...
Så jag stack in näsan lika fort och gjorde eld i vedpannan.

Sen har jag sörplat te och sett på desperate housewifes.
Jag gillar verkligen att vi kan spela in på denna boxern vi har=)
Det är som att ha en TIVO.
Som alla oprahwinfrey nördar vet vad det är=)

Jag har kommit på att jag känner mig rätt modeisolerad här på landet.
Allt man ser är ju jätte ängar överallt.
Och in till umeå har jag inte tagit mig särskillt ofta.
Jag tror jag ska ta och prenumera på en modetidning igen.
Eller om jag ska gå med i pocketklubben eller nått.
För oj vad böcker jag har börjat läsa igen.



Idag har jag plockat upp två sopsäckar med kläder, det visade sig vara Anders båda två.
Så nu ligger de i hans skåp.

Jag har även duschat. det är verkligen inte roligt att duscha här.
Det är kallt eller förvarmt och så måste man göra det snabbt och har ingenstans att göra av duschlangen när man tvättar håret så antingen får den ringlarunt som en orm på gollvet eller så får man knipa tag om den med armen eller benen eller nått.
Kul är det då inte.
När lönen har kommmit ska jag kräva att vi, jag och Anders, åker på k-rauta eller jula och köper någon slags upphängningsanordning till duschen och ett nytt duschdrapperi.
För vårat ärr pissgult med snäckor på.
Det är verkligen gräsligt fult och gräsligt förkort.

fatta vad skönt att ha vatten som strilar ovanifrån istället för en slingrande orm på golvet.
image519

Idag ska jag träffa Mona innan personalmötet.
Vi ska fika hemma hos henne och sen ska jag iväg på byttgränd och möta mig och sen efter det blir det meditaion.
Det kan behövas.
Åtminstone i våran arbetsgrupp.
Det är rätt skönt att gå på den där meditationen.
Vi har en per termin.
Lära sig andas rätt och räkna.
att bara koncentrera sig på en sak i taget.
Det har jag svårt för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback