Mitt grönsaksland

Idag har jag planterat sista delen av mina grönsaker i landet=)
Känner mig superstolt.
Potatis på ena sidan och morötter, ärtor, sallad, ruccola, mangold och kryddor på den andra.
Sen när jag stog o vattna då kommer Anders ut och busar med mig genom att hålla ihop slangen så det inte kommer något vatten.
Han hjälper till att vattna och vi har vattenkrig.
Gud så kul det var=)
Han vattnade både mig och växterna=)
Fast han vart mest blöt själv faktiskt=)Jag gömde mig nämligen bakom hans rygg hihi...
Sen försökte vi få den självgående vattnaren att fungera, men det gjorde den inte.
Så det blir handvattning.
Och idag har jag faktiskt hängt undan slangarna efter mig=)
Huset ni ser i bakgrunden är våra närmsta grannar(av 3) Det är där Andreas hans fru och deras två barn och 15 hundar bor=)
Har jag sagt att det är fyra familjer som bor här och 50 hundar.
hehe...
image564

Ser ni att mina kryddor har kommit upp.

image565

Här är mina jätterabarber=)
De blir bara störra och större för varje dag som går=)

image566

Mina jordgubbar som fortfarande behöver rensas ogräs runt.
Men jag har i alla fall börjat.
Så lite varje dag så blir det nog klart=)
image567
Trädgårdsblommor. dessa små söta håriga bollar blir gula, orangea och vita små bollar.
Koolt va!


Kommentarer
Postat av: svärmor

de bollarna du har i landet är vallmo,bland de vackraste blommor jag vet,men många tycker det är ogräs.växer fullt på åkrarna i skåne,som våra maskrosor här ungefär.Kram

2008-05-29 @ 19:02:04
Postat av: Jezzi

Är det verkligen vallmo? hmm... ser inte ut som det på bladen.. men det finns väl olika sorter som av alla andra blommor...

Du börjar få det riktigt hemtrevligt =) Mkt jobb, hoppas att det växer som sjutton nu!

2008-05-30 @ 11:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback