Tajzons bravader

Idag har min käre katt flygit.
Våran källare är ju som sagt full med vatten.
Och Sven ringde frågade om jag kunde gå o kolla om det kommit något mer vatten i källaren.
Vilket jag gjorde.
Jag la mig på alla fyra. Öppnade luckan i golvet och drog undan den undre luckan.
Stack ner huvudet och såg det äckligt bubbliga vattnet som stank apa.
Sen går jag tillbaka till telefonen i hallen.Tänkte att jag ska ner och titta mer i källaren så jag stängde inte igen luckan.
Dessutom ringde Sven från mobilen och då skyndar man sig.
Speciellt med tanke på att han har comviq och jag har telia.
Men i alla fall så sitter vi där och pratar i säkert fem minuter till om att vi har tornfalkar här som häckar. Och att tjädrarna brukar spela utanför oss på ängen.
Har vi fått reda på från våra skånsk/småländska grannar.
Så hör jag att tajzon röjer i köket och leker med sin boll.
Och så hör jag ett stort plask.
Gissa vilken katt som trillade ner i källlarsjön.
Och det är rätt långt ner säkert två meter så det var ju tur att han inte skadade sig.
Men han stank apa.
Så jag säger åt sven att vi måste säga så.
Så går jag och fiskar upp katten som håller på att klättrar upp i illfart i källtrappan. Fångar in honom och släpar han till duschen. Min katt gillar inte att duscha.
Värmer duschvattnet och tänker shit. Hans schampo.
Aja det får väl gå med showeroilen.
Så nu har han inte bara badat i stinkvattnet i källarsjön utan även i våran dusch.

image508

Kommentarer
Postat av: mamsen

Tajzon din lilla klant! Men go är du. Kramis till dig o matten

2008-05-02 @ 23:15:39
Postat av: svärmor

En sak är säker ,livet med våra kära husdjur är aldrig enformigt.Kram

2008-05-03 @ 10:55:35
Postat av: Jezzi

Stackars krake =) Men nästan lite självförvållat va. hehe... Kul att ni fått kontakt med grannarna förresten! Verkar dom trevliga?

2008-05-03 @ 15:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback