Åh nu blir det Kungabröllop=)



Åh jag älskar sånt här, bröllop, prinsar och prinsessor, det är så himla fint att Kronprinsessan Viktoria och Daniel ska få varandra.
Även om jag tycker det är väldigt konstigt att hon var tvungen att fråga pappa kungen och själva statsministern om lov först i 2000 talet . Hon borde få avgöra själv om hon vill säga ja och dela sitt liv med honom.
Där kan man kalla det bakåtsträvande. Sverige och deras lagar. Det är ju inte som kungahuset har någon egentlig makt en då.
Även om det är en fin instutition och jag vill ha kvar monarkin i sverige.
Men det ska bli roligt att sitta bunkrad i soffan och se på bröllop försommaren 2010.
Och jag tycker det inte är konstigt att de har väntat i 7 år på att förlova sig.
Det är bara bra att lära känna varandra ordentligt innan man lovar varandra att leva resten av sitt liv tillsammans.
Även om jag inte skulle vilja vänta 7 år på att förlova mig.
Men alla människor är olika.

Så först på jobbet idag har vi suttit bunkrade framför tv'n och när klockan slog 13.55 och annonseringen om förlovningen skulle börja ja då krånglade sändningen.
Jag och L bankade lite på kablarna några gångar så var det över. Och vi fick se att de kungjorde det.
Sen vid 1700 så skickade jag ut älskling upp till datorn så att jag skulle få höra de förlovade kronparets presskonferans.
Och så ringer pappa och stör.
ÅH att han inte kan ta ett nej den mannen. Fast jag var nog inte så rolig att prata med.
Jag lyssnade mest på Kronprinsessan och Daniel och sa uhu mmmhm aaaah i telefon med jämna mellanrum.

Ja jag vet jag är en stor fjant.
Älsklingen frågade om jag var alvarlig med ett stort leende sen när han insåg att jag var alvarlig och faktiskt ville se tillkunnagörandet så skrattade han och gav mig en puss.
Han älskar mig trots mina fjanterier.
Och ja jag är som värsta pansionären men kärlek är faktiskt väldigt fint och jag älskar allt som har med bröllop att göra.
ALLT
Och när det blir stor fest nästa år ja gissa om jag ska vara ledig då och sitta framför tv'n.
Och se på den vackra klänningen och höra irreterrande kommentatörer berätta vilken designer det är och hur många hundra år som slöjan är och diademet är från det och det århundradet och burits av den och den Kungligheten.
Och brudbuketten innehåller de och de blommorna.
Sånt är vackert och fint och jag gillar det.

Så ett stort GRATTIS till det Förlovade Kronparet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback