Termometer inköpt

Vi har ( jag har) varit och köpt oss en termometer på apoteket idag.
Vi har varit sambos i 4 a år och aldrig ägt en febertermometer.
Men varenda gång vi ringer sjukvårdsupplysningen eller vårdcentralen får vi påbackning att vi inte vet vad vi har i temp.
Alltså är man sjuk så vet man om det då behöver man inte veta att man har 37.5 graders feber.

Men men eftersom de påbackade älsklingen idag igen( han har konstig huvudvärk, så i morgon ska han ringa vårdcentralen och få komma tilldoktorn, br atycker jag) så har jag inhandlat en dyr sak på apoteket.

Så nu sitter vi båda här och har feber.
Han har 37.7 och jag har 37.5 vi måste ju faktiskt testa våran nya leksak!
Det är inte bra för mig och min hypokondri att ha en termometer i ägo.
Helt seriöst. Ajg ska nog gömma undan den.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. haft ont i häcken, handlat ipren och alvedon, termometer och mat. Hälsat på svärisarna ( tack för alvedonen dagny) så att anders kan bada och leget och sett på tv.
Försökte räkna lite matte men det här med olikheter är inte min grej.



Får ge det en ny chans i morgon när häcken förhoppningsvis värker mindre.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback