Kommunal = Penishuvuden

Idag har jag varit så där grinarg så man bara känner för att tjuta för att jag har varit så jävla arg.
Så det så.
Jävla kommunal.
Jag ska gå ur och aldrig komma tillbaka.
Det måste finnas någon smartare fackligorganisation än de där penishuvudena.
Jäkla puckon.

I fredags ringer fackliga representanter för kommunal för att boka in två kurser som ska ta upp 3 dagar vid två tillfällen.
En vecka två alla mån tis fredag och en på sportlovsveckan mån tis onsdag. Jag sa till dom att  det skulle gå bra men att jag ville spika det efter att vi hade gjort klart önskeschemat.

Igår så vart det typ världskrig på jobbet för att jag skulle ha sex lediga dagar för att kunna gå två kurser tillsammans med en annan arbetskamrat för att bli skydd och arbetsmiljöombud. För att folk vill ju vara lediga med sina prescius ungar.
Vi la önskeschema för första gången och alla var skitgriniga på mig och jag fick typ lägga 12 arbetsdagar på raken för att kunna gå på de där kurserna. FÖR MIN ARBETSPLATS SKULL! Och alla var jättegriniga på mig för att jag inte ville ta tjänstledigt utan lön för att gå på kurserna för min arbetsplats skull. Utan jag ville arbeta de dagar jag skulle arbeta.

Och när jag ringer till fackliga representanten idag för att säga att ja det går bra jag går på de där kurserna.
Ja då säger han: Ja hrrm det här är ju lite pinsamt men vi har beslutat att vi bara vill ha ett fackombud och det blir inte du.
Så du ska inte gå de där kurserna för vi behöver inte dig.
Jag: Men jag har lagt mitt schema så det skulle passa in på de där kurstillfällena, varför bokade ni ens in mig då ? Om jag inte ska vara med, ?
Han: Eeeh ja det var dumt av oss
Jag: Ja men om ni nu visste att jag inte skulle vara med ja då ska ni ju inte boka in mig över huvud taget på kurserna, utan gå ut med den informationen från början, när vi två( jag och arbetskamraten vart valda) att ni kanske bara behöver en av oss, och boka in mig på två kurser som tar upp 6 stycken dagar, och sedan bara säga nä tyvärr vi ångrar oss, när jag har lagt hela mitt schema runt era kurser, Det är att vara oärlig med era intensioner.
utan vara ärlig och säga att vi kanske behöver bara en av er två och vi bestämmer vilken.
Han: Ja det skulle vi inte ha gjort
Jag: Varför gjorde ni det?
Han : Jag vet inte
Jag: Ja och nu har jag fått ett skitdåligt schema för att ni behagar ångra er och komma med osanning när ni rekryterade mig och dessutom bokade in mig på kurserna.
Han: Ja, det var dumt  men jag kanske kan se om du kan få gå en medlemskurs istället.
Jag. Bry inte ditt huvud med det, jag tycker att ni har behandlat mig pissigt och nu vill inte jag prata med dig längre.
Jag kommer aldrig mera att ha med er på kommunal att göra. Bara så du vet. så här gör man inte.
Hejdå

Jag tror att han förstog hur jävla förbannad jag var.
Jävla penishuvuden.

Typ hej bli arbetsmiljö ombud, gå på möte med chefen för västerbotten, utbilda dig, här gå kurser, lägg ett pissigt schema det är jätteviktigt att du går de här kurserna för dina kollegors skull,
Nä f-låt skoja bara HAHA

Jävla lögnare.

Så nu ska jag gå ur Kommunal och gå in i något annat. Typ de som har hand om personalvetarna som jag kommer att plugga till.

Fyfan, komma med falsk information och ljuga så där.
Undrar om man kan anmäla dem någonstans.
För jag har inte bara ett pissigt schema jag förlorar ju även ersättningen jag skulle få för de utbildningsdagarna.

Som tur var har vi två vakanta rader så när jag ringde chefen sa hon att jag fick laborera med dem.
Så nu är mitt schema drägligt i alla fall.
Jag jobbar inte 12 dagar på raken längre. Men jag är så förbannad att de ens  fick mig att ha ett 3e världskrig och fick massor med onödigt skäll av mina arbetskollegor för att få ihop det där jävla schemat som jag inte hade behövt.
Dessutom hade jag aldrig lagt det på det sättet om  det inte vore för dom där kurserna.
FYFAN!

Och ja jag är arg och det står jag för


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej vännen ....

du har all rätt att bli förbannad ... stå på dig !! förresten ville bara säga oxå att du är verkligen super duktig och det syns på bilden att din träning gett massa resultat .. vi ses snart på spinningcyckeln då !!! kramizz

Annette

2009-01-27 @ 21:23:05
Postat av: Anja Hansson

Jag förstår att man kan bli ilsken. Men lägg inte så mycket energi på det. Ska jag säga HA HA som som förbannade mitt fack hela förra veckan och igår.

Postat av: Ida

usch vilken sätt! Ett kokstryk skulle dom ha haft!!

2009-01-28 @ 19:50:12
URL: http://idahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback