Jag såg renar i morse

I morse när jag tutade iväg med bettan till jobbet så såg jag först två bruna köttbullefåglar ( ja sånna där orrar) sen såg jag en jättetjockochstor köttbullefågel (tjäderhöna, ser ut som orrar fast modell gås) som var i samma size som en kannadagås och så där uppe på höjden vid plastpåsarna som samen lämnat kvar vad ser jag står och betar i dikeskanten.
20 -25 jävla renar!
Jag fick lite småpanik och tänkte NEJ! Inte nu! Ni ska ju vara hemma i lappland nu för fasiken.
I ochförsig är bara lappland 10 mil bort från mig men endå! Ni ska vara till fjälls.
Inte vid lillkluddenstopp.

Jag går inte med på det här.
Renar borde ha ett mobilnr på halsbanden för att man ska kunna ringa och säga kom och hämta dem.
Det är sommar, snön tinar bort och med den renarna.

Vem ringer man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback