läskigt med is



Idag har jag inte gjort så mycket har haft en väldigt trött dag.
Var påfrestande igår.

eller jag har ju jobbat 12 av 14 dagar så det är väl kroppen som säger sitt.
Sen så kom jag inte upp för backen igår för att det var så halt och även fast jag hade bromsen i botten och handbromsen på så gled jag bakåt.
Och inte hade jag någon täckning på mobiljäveln heller.
Tillslut efter 15 min tandagnisslan och tutande med både biltutan och mobilen så fick jag tag på anders och han fick komma och hjälpa mig.
Det var så halt på vägen så han var tvungen att hålla sig i bilen och när han drog bilen mot sig och jag släppte bromsen så åkte den som han ville nästan, vi gled ner i spåret igen.
Men vi tog ju oss upp efter mycket om och män.
Fysatan för den där kurvan alltså, jag önskar att de sandade mer ofta, på grusväg men endå det är väldigt halt där.
Och på onsdag ska jag till jobbet så då får jag köra bil nu igen.
Hoppas att det går bra denna gång att ta sig både till och från jobbet.

Och att det regnar i natt så att isen försvinner ifrån vägen.

Sen när isen har försvunnit kan det gärna frysa och snöa och stanna så så att det blir lättare att köra bil igen.
Det är nackdelen med att bo på landet, åker du av så är det inte en jävel som hör dig för du är ensam.
Nu åkte jag ju inte av men jag gled bakåt och det var väldigt läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback