tragiska boken av prästen

Idag har varit en sån där tråkig dag som jag helst av allt skulle ha sovit bort.
Men nu har jag inte det jag har inte gjort någonting.
Sovit i fotöljen efter jag kom hem med Jenna på mig.
Skällt på Anders för att han har låtit Jenna tugga på överkastet.( inte hans fel men nån måste jag ju skälla på)
Så jag skulle vilja ha ett överkast i julklapp ett lila överkast. inte fult lila utan snyggt lila till en dubbelsäng.
Varit ute med hundarna tre och sett dem bajsa och kissa och busa.
Sen har jag suttit på fejjan fast jag borde läsa boken -  När livet går sönder- en bok om kriser och hur vi möter dem.
Som handlar om livskriser som att ens barn dör eller maken dör eller någon tar livet av sig eller hur det blir när man förlorar jobbet.
Men den är så sorglig så jag vill inte läsa fast jag måste.
Den är skriven av en Präst som heter Cecilia Wikström.
Igår läste jag om en kvinna som hade skillt sig och hennes ex hade börjat umgås igen och drömde om att hitta tillbaka och så gick han och dog. Anhöriga hörde inte av sig till exfrun och hon fick reda på att han hade dött genom begravningsanonsen som sa att begravningen redan hade skett.
Det är tragiskt det.

Sen har jag insett att jag har tappat bort min kajalpensel- ve och fasa- så nu har jag ingen kajal på mig.
Det kanske är därför jag är så trött...
Aja jag ska väl ta mig ett kapitel till i den tragiska boken av prästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback