Sänder en tanke istället för att tända ett ljus på alla helgona

Idag så är det alla hellgona dag.
Man ska gå och sätta ljus på graven och göra fint för sina saknade.

Men jag kan inte göra fint på mormor, farmor, farfar eller Jennys gravar.
Lägga en ros på Christinas grav och jag kan inte säga hej till Lisas Micke om hon skulle vilja ha med mig dit.
För jag är långt därifrån.

Men jag sänder en tanke till dom döda som är där uppe bland alla helgon.
Jag sänder även en tanke till alla levande om att värdesätta livet och nära och kära.

Därför vill jag säga till alla som det berör att jag värdesätter kärleken, vännskapen, närheten och allt därimellan.

Kram och ta verkligen hand om er.

Tänd ett ljus och minns glädjen, sorgen, skratten, gråten, ilskan och framförallt kärleken till dem ni saknar som man bara inte kan slå en signal och säga några ord till eller få en kram när man träffas av.
För att man kan inte träffa dom just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback