Gräsmattan och 15 000 steg

Att klippa halva gräsmattan är bra för stegräknaren det är ca 10 000 steg bara på "hussidan " av infartsvägen.
Det och en promenad med doggsen vart över 15 000 steg igår.

Men endå, shit pomfritt vad stor gräsmatta vi har här.
Anders ska klippa "laduhalvan" idag.

Vi delar på det.
Gräsklippningen alltså.

Själv ska jag på promenad med doggsen och så ska jag läsa så mycket jag bara hinner.
Jag känner mig lite nervös över det här med skolan.
Tur att jag ska få hjälp på fredag av chefen.

Vi har Daisy och Fanta här under veckan.
Svärisarna är nere i el stockholmo och ska hälsa på folk.
Så nu har vi bushundarna här.
De har det bra och är lugna.
Ligger ute i kylan nu.
Jenna, våran lilla uppviglare, har med Daisys hjälp grävt ett nytt hål i gräsmattan.
vi ska ta och fylla igen alla hål innan vintern. De är grävda av nämnda uppviglare med hjälp av kusinerna hennes.
Så inte Anders kantrar med traktorn när han ska ploga.

I morse var det frost ute i gräsmattan när han var ute med doggsen på morgonpinkeripromenaden.

Burr hösten är här på riktigt nu.
Snart är det vinter och den 4e december har jag och Anders bott i Västerbotten i 5 år.
vad tiden går snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback