farmor och spegeln



Varje flickas dröm en guldspegel och vet du vad det bästa är. Jag har ett sminkbord till. Som ligger i ett av skåpen jag ska plocka ur.
Tapeterna kom med huset och är från 60-70 talet det är i  köket på övervåningen som jag håller på att plocka ur.
Det är därför det ser ut som det gör.
Jösses vad skit man drar på sig med åren. Men en hel del fina saker med.

Jag hittade min och min farmors bok.
Där jag skrev ner hennes livshistoria i sista gången vi träffades innan hon dog.
Hon älskade mig min farmor och jag älskade henne.
Hon sa att vi var lika och att vi inte har haft det så lätt i livet varken hon eller jag.
Det sista hon sa till mig var.
Trots att farfar var som han var så älskade jag honom och han mig.
Och när han dog då ville jag inte leva längre. För mitt hjärta dog med honom.
Det är vad jag minns, eller jag har många fina minnen med min farmor.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin spegel, me like! Var rädd om den...

2010-04-26 @ 13:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback