Avundsjuka och andra otrevligheter

Ibland kommer avundsjukan fram i mig.
Rätt många gånger.

Och ofta när jag läser bloggar.

Men sen kommer jag på mig själv.
Ofta de som skriver bloggar som jag läser och är lite småavundsjuk på för de verkar ha så roliga liv.
De lägger ju bara ut kardemumman av sig själv på bloggen. Vad de själva vill visa.

Inte hur verkligheten är. Du vet det där tråkiga, det bara regnar ute, jag borde göra verkligheten.
För de är så bra på att skriva. De ger små glimtar av roligheter i deras vardag och jag suktar.
Speciellt nu, när jag sitter med analysen och inte kommer någonvart.

Då blir jag avundsjuk. På alla vackra bilder och kläder som inte alls är min stil men ser så där härligt sommrigt ut.(Regnar det är höst i norrland, jag dör lite inombords för jag har verkligen njutit av värmen den här sommaren, kanske för vintern var så förbaskat kall) För att jag istället för att hålla på med uppsatsen sitter och glor på bloggar och drömmer mig bort.

Eller att jag önskar innerst inne att jag vore mer sofistikerad än att jag igentligen är.
Att jag inte älskade bröllop, smaskiga kändiskskvaller och harlequin. Som jag förövrigt motiverar med att jag lääääser faktiskt kurslitteratur och måste tömma hjärnan ibland.
Fast jag läste harlequin långt innan jag ens började på universitetet.

Att jag vore smalare än vad jag igentligen är.( Men jag har faktiskt gått ner 8a kg sen den 26 juni. Och det är itne illa pinkat)
Att jag inte hade haft regnjackan på mig igår för det var varmt ute.

Att jag inte hade glömt paraplyet hos svärföräldrarna. Eftersom det regnar idag.
Att jag vore klar med analysen och inte satt och gjorde massor av annat för jag inte riktigt vet vad jag ska göra med den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback