gnäll från sjuksängen

Jag trodde verkligen jag skulle blivit bättre tills idag.
Men ack så fel jag kan ha.
Min näsa är snörvligare än någonsin, jag hör dåligt och  har örona fulla med salva.
Jag blir andfådd bara jag tar mig utomhus, inbillade mig att frisk luft skulle göra mig gott.
Ack så fel jag kan ha, storstadsbarn tål inte frisk luft när de är sjuka.

Jag sitter och tänker på alla måsten och borden som jag borde gjort i helgen istället för att snörvla och ha ont i öronen. Att skrika vårskriket och tillkalla våren istället för de där 40 cm av snö som har kommit och gjort oss insnöade. Men nej jag har fortfarande ingen röst. Inte mycket till hörsel heller för den delen.
Ring inte, min mobil blir bara nerkladdad och jag hör knappast vad du säger ändå.

Känner mig som en gammal tant när jag skriker VAAA! till Anders för femtioelfte gången och han skriker tillbaka JAG SA ATT....

Allt det där jag borde ha gjort.
Läsning av läxor, storstädat allt det där jag borde ha gjort istället för att läsa tarfltliga snaskiga kärleksromaner om lyckliga slut, jag borde istället läst PAOU boken.
Men nej jag orkar inte.

Alvedonen hjälper inte mot öronen, halsen eller min näsa i samma storlek som globen, en rosa kärleksgloben.

Det enda positiva i denna fördömda sjukdom är att jag ska inte bli sjuk något mer under hela 2010.

När jag blir frisk, om jag någonsin blir det, så ska jag börja anstränga mig mera för att min kropp ska få motståndskraft igen. Sätta mig på cykeln i 20 min om dagen och drömma mig bort.
Äta mina grönsaker och frukter och inte klaga någonting om träningsvärk.

Jag vill verkligen inte bli sjuk igen.





Kommentarer
Postat av: Emma, Marica, Carolina

Vilken bra blogg!

Kram :)

Postat av: malin

vilken snygg blogg :O)

2010-02-28 @ 22:27:12
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se/
Postat av: Sockerärtan

krya på dig! kram

2010-03-01 @ 10:36:20
URL: http://blomster.zmn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback