berättelse från snörvelträsk

att vara sjuk samtidigt som sambon, ha hund och att man måste vedelda  för att det nästan är -30 grader celcius ute är jobbigt.
Att det samtidigt som ögat håller på att hoppa ut, det högra. För att det trycker bakom det så man ligger och håller på det tills man somnar för att det känns bättre, inbillar jag mig.
Sen att man vaknar 12.30 och somnar om vid 14.00 vaknar vid 16.30 och äter lite, slöar i soffan och nästan vill hugga av näsan för att man inte orkar snyta den är oxå jobbigt.

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och i morgon, då ska jag vara på bättringsvägen för det har jag bestämt mig för.
Sådet så.

Jenna tycker att vi är astråkiga här hemma men endå när vi har gått ut med henne för att hon ska få kissa så tycker hon det är så himla kallt att hon springer runt på tre ben eller sätter sig på rummpan och håller upp så många tassar hon kan få i luften.
Då är det kallt ute, även fast vi har täcke på henne.
Hon skulle behöva ett större dock, hon börjar växa ur det hon har.


Kommentarer
Postat av: Sockerärtan

Vad trist att det här året börjat lika för dig som det förra. Januariförkylningar är inte kul, hoppas ni snart blir friska!

2010-01-07 @ 09:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback