packning inför småland

Det är minus 20 grader här i Häggnäs idag. Svinigt kallt alltså.
Jag har jobbat, nu är jag hemma och har blivit pussad på av hunden och gosat med hundens husse i sängen tillsammans med nämda 40 kilos Jenna.
Jag håller på att packa för fullt. Och ska snart hoppa i duschen. Sen blir det matlagning av och iväg till tåget.
Jag är lite trött och smågrinig för min huvudvärk och bättre lär det ju inte bli av att sova på ett obekvämt tåg.
men men är man envis så går allting.

Jag ser ju verkligen fördelarna med att åka mina 218 mil en gång i månaden.
Det kommer ju att betala sig i slutändan.

Jag ska i alla fall vara amerikansk denna gång och ta med mig en ögonbindel, vilket ord va..
Ögonbindel låter lite snuskigt.
Men himla skönt, finns inget underbarare om man har jobbat natt med den fluffiga svarta som det står hangover på.
Jag ville ha en som var helsvart men det fanns ju inte.
Och den det stog sov gott på var rosa.
Så nä ... behövs svart i sånna lägen.

Jag har ju glömt dom alla andra resor ner till småland.
Nä ner mot småland var det, packa var det , skriva ut tal... just ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback