Tratthunden



Tratthunden Jenna.

Kl 6.45 gick jag och Jenna ut från dörren här hemma, för andra gången denna dag.
Vi var ute på morgonpromenix första vändan, sen åkte vi till vännäs.
Höll på att köra vilse i centrala vännäs, eftersom dom hade stängt av vägen till bron.
Det var en "vägvakt" som kom fram och sa" här får du inte köra.
Jenna skällde ut honom( inom mig tänkte jag bra Jenna duktig hund, även fast jag vet att han bara gjorde sitt jobb. Men hittar man bara en väg genom vännäs och har lite småbrottom då blir sånna därn grejor stora)
Jag och Jenna skulle över bron till Distriktsveterinärerna.
Över kom vi i alla fall.
Vi var där 7.55 och fick komma in.
Jag fyllde i lappen om damen i fråga.
Vi fick komma in till Veterinär Anna som var jättegullig.

Hon tittade i Jennas "friska öra" som inte visade sig vara friskt.
Och i Jennas sjuka öra som var mycketmera sjukt en det sjuka friska örat.

Vi kom in som matte och hund med ett öronproblem
Ut från veterinärstationen kom vi med en matte och en hund med tratt på sig och två öronproblem.
Jag fick hämta ut 3 sorters mediciner på apoteket.

Dels ska vi behandla henne med det som hon hade sen i fredags när vi ringde, en örontvätt i det friska sjuka örat(Höger öra)
och sen så har vi en annan örontvätt för vänster öra.
Örondroppar för vänster öra
och
1.5 tabletter av en medicin.
Så nu har hon tratt.

Tratthunden Jenna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback