Tack

Idag blev jag ett helt år äldre än igår.
Nämligen 27 år.

Det har varit en lugn dag.

Jag jobbade mellan 7 och 13.30.
På jobbet pratade vi om att unna sig och ta hand om sig själv.
L tyckte jag skulle unna mig att gå och klippa håret och hitta på något trevligt. Hon skulle i alla fall hitta  på något trevligt.
Sen när jag kommer hem.

Så bakar jag och Anders en björnbärscheescake och oj vad god den blev.


Sen kom Olsbo över och vi var i gårdshuset och fikade, jenna fick vara inne hos oss eftersom hon är sjuk.

Och jag fick kuvert med slantar i. De var väldigt tydliga att ena slanten skulle gå till mitt hår och den andra till en shoppingtur med J. och prinsesschokladask som jag ska ha den 19 juni och rosor djupröda vackra rosor som doftar ljuvligt.

Jag är i alla fall hemskt tacksam och jag ska verkligen ta hand om mig själv. Det känns som jag fick sånna presenter, ta hand om dig själv presenter. Rosor, klipp och shopping och chokladask. Blir det mer ta hand om dig än så?
Tänk på dig själv presenter och det är så himla fint för det är inte alltid man gör det själv. Man går bara runt i sitt ekkorrspår och spinner på.

Jag vet att jag inte gjort så mycket sånt på sista tiden, tagit hand om mig. fast på ett sätt har jag ju det.
Jag har valt att studera och på så sätt tar jag hand om mig själv.
Även om det är mycket att göra ibland med att jobba 91.44% och plugga 15 högskolepoäng per termin i ett program som är många år och hem och hund och gubbe och resor och böcker och ja.

Jag kanske inte har tagit hand om mitt yttre så bra och min kropp.
Fast det har jag ju inte gjort på flera år annars skulle jag inte se ut som jag gör.
Och det är fint att folk ser det och bryr sig tillräckligt mycket för att säga det på fint sätt till mig.
Och jag är tacksam.

Så min dag har varit jättefin.
Sen fick jag en present till som jag slitit hårt för, jag fick mitt första VG i Universitetets värld.
På mina papper om personal utveckling och Personal avveckling fick jag VG.

Det var underbart härligt att få det som present på sin födelsedag även om jag slitit för det.

Sen alla människor som visade att ni bryr er, det har ringts, folk har smsat, på facebook här i bloggen har ni grattat och hört av er det värmer verkligen

Så jag har haft en jättefin födelsedag
tack för att ni förgyllde den för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback