längtar efter våren

Nu snöar det ute. Inte lika mycket som man kan tro för det blåser snö från taken med.
Jag önskar våren var här.
Igår såg jag mina första vårtecken.
Två flugor och en talgoxe som satt på våran stege till taket och sa hej genom rutan.
Det är fint när våren kommer, renarna samlas ihop på väg 363 i stora sjok och man vet att nu är ni snart hemma i fjällen. Att jag slipper se dig föräns till nästa vinter innan jul någon gång.
Det är skönt att veta.

Att man snart slipper elda och dra in ved och spån och skit i hela huset, att hänga tvätten ute och det tar någon timme att torka istället för ett dygn.

Även fast det känns väldigt långt borta nu när snön yr runt huset och jag vägrar se ut, för jag längtar efter våren.
Efter kjol och linne, efter sandaler istället för vinterkängor och överdragsbyxor.

Jag längtar efter våren.
När bajsdoften hägrar i häggnäs, eftersom koskiten och hundskiten har tinat fram, jag längtar efter att inte behöva klä på mig så förfärligt mycket.
Jag längtar efter att gå in och det är svalt istället för tvärtom.
Jag längtar efter rabarbernas fart i landet. De enda växter som verkar vara som jag, eller rättaresagt de enda som jag verkar klara av att sköta. mycket för att dom sköter sig själva.

Jag längtar efter våren

Kommentarer
Postat av: svärmor

instämmer helt alla dofter som kommer fram,har sin charm.<<<<<<<<<<<tusen tack för hjälpen,det gjorde ni bra.

2010-03-27 @ 14:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback