må bra

Jag har alltid varit ett nagellacksjunkie. Älskar nagellack.  Från den dag jag var 14år kanske så har jag alltid haft nagellack på mig.
Men så gick jag Uska (undersköterska) utbildningen på Mimerskolan i Umeå våren 2005 och då slutade jag med det.

Jag tänkte inte på det helt enkelt. "man fick ju inte ha nagellack inom vården"
Och jag började göra mig mindre fin och bry mig mindre om mitt utseende.
Eftersom man ändå hade sin "uniform på jobbet och ja hemma gick jag mest med mjukisbyxor.
Men i våras så hade jag gått "ner mig" ordentligt. Mitt hår var risigt. jag var stressad i skolan och så fick jag världens finaste födelsedagspresenter.

Ta hand om dig själv pengar.
En till hår klippning och en till en klänning, fast jag fick köpa vad jag ville bara det var något som jag tog hand om mig själv med.

Och jag tänkte hur fina är inte folk som vill att jag ska ta hand om mig själv.

Sen började jag fundera. Varför tar jag inte hand om mig längre?
Vad är det som gör att jag inte piffar och puffar längre?

Jag beställde tid på hårsalongen och klippte mig och de hade en sminkhörna från Loreal och jag tänkte mig för att fasiken jag ska minsann köpa mig ett nagellack och unna mig det med.

Jag måste börja ta hand om mig själv. Det blir lätt så att man inte gör det när vardagens hamsterhjul snurrar på.

När jag kom hem med mitt knall orangeröda nagellack och målade naglarna fina. och jag upptäckte min passion igen. För att må bra känna mig fin och njuta av att vara fin. Nu piffar jag ofta till mig, jag har alltid nagellack och känner mig fin. Mår bra och har gått ner 9 kg. Bara av farten

Så mitt tipps är måla naglarna, eller gör något annat som du mår riktigt bra av i vardagen.

Vad gör du för att må bra i dig själv och känna dig fin i vardagen?




Mitt fina nagellack som jag har fått av mamma



Kommentarer
Postat av: June

Kul! Det är roligt att piffa och puffa, men ibland har man ju perioder då man inte riktigt orkar.

Får man inte ha nagellack inom vården? Är det av hygieniska skäl eller något annat?

Själv är min må bra-grej de naturliga produkterna. Att greja med håret och att ta spatimmar någon gång ibland då jag stänger in mig i badrummet och gnuggar havregryn i ansiktet :D

SV: Hade tänkt hitta på saker i helgen, men jag orkar nog inte. Det blir nog mest hänga hemma och stoppa in chips i ansiktet, och på söndag jobbar jag.

Postat av: June

SV: Jaha! Det var värst.

Jag var sugen på att köpa IsaDoras grafittilack, men det fanns inga fina färger kvar när jag var och tittade på det på Åhléns. Zebranaglarna gjorde jag med stämpelplattor från Konad, googla så ska du se vad det är :)

Jag gillar't inte heller. Naturliga produkter är bäst.

2010-09-11 @ 12:47:22
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: June

SV: Gullig du är :) Hade jag haft en gammal urtvättad bh på mig (vilket jag oftast har) så hade det varit den på bilden. Nu råkade det vara fredags-bh:n som örhänget fastnade i! XD



Nej, det tror inte jag heller. Det är ju vetenskapligt bevisat att man får hormonrubbningar av en massa olika kemikalier, och att det påverkar puberteten bland annat. Och det känns ju lite småläskigt, så jag försöker köra så naturligt det går, när det gäller mat, hår- och hudvård och annat.



Jag har en ekologisk mascara från Dermanord, jag tycker att den är jättebra. De är väldigt noga med att bara ha naturliga ingredienser i sina produkter. Jag tror att du kan kolla på deras hemsida var de har återförsäljare.

Kram

2010-09-11 @ 15:03:36
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: June

SV: Gör det! Det blir lite varierande resultat, ibland står det rakt ut så man nästan skrattar ihjäl sig och ibland blir det jättefint.

Lufttorka är bäst, fortsätt med det :)

Jag minns faktiskt inte var jag beställde den, men googla på Coastal scents 88 palette så hittar du den säkert i någon svensk webshop, jag köpte den för 250 kronor men jag vet att den finns för 199 på vissa ställen.

2010-09-11 @ 20:07:59
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback