uppsatsfunderingar


Jag sitter djupt i litteraturen och funderar fortfarande på om jag har valt rätt litteratur till uppsatsen.
Tänker på mitt skrivbord som ser ut som något där stormen katrina dragit fram minus allt vatten plus några tomma koppar med tepåsar i.
Idag har jag gett upp att ha mina nya klackar på mig under tiden jag pluggar för att gå in dom. För att förfalla in i gråastrumpor med vita rutor på, fatphants och linne. Tänker att skrivprocessen kanske kommer igång då.
Jag känner mig lite handfallen över hur jag ska ta mig vidare i mitt tankearbete.

Jag skulle hellre ligga under sängen bland dammbävrarna och kvida av skrivkramp. Det är sant. Men istället sitter jag och läser i Psykologi och organisation och ledning av kaufman och kaufman och försöker komma på något vettigt sätt att klämma in citat och vad de verkligen menar i min uppsats.
Som ett sätt att verifiera min empiri.

Sen är det bara analysen och disskussionen kvar och jag tror jag måste göra om mitt syfte. eller borde jag det?
Aja nu ska jag åter till kaufman och kaufman eller kanske lite ledarskap ur ett genusperspektiv där maskulinitet och feminitet mals samman till en enda köttfärs i huvudet på mig och jag verkligen känner hur mina hjärnceller dör eller dom kanske vaknar till liv efter många års ide.

aja uppsatsen var det det skulle handla om.

Keisu menar att ”Arbetet som första linjens chef beskrivs framförallt som att vara i skärningspunkten mellan motstridiga intressen och krav...De kan vara från brukare, underställda, högre chefer eller ledning, Oförenliga krav kan också komma från grupper utanför arbetsorganisationen. Denna situation skapar lojalitetskonflikter”

Det empiriska materialet visar ....

 

det är en liten del av vad jag har skrivit. inte vet jag hur slutresultatet blir. känns som jag ska låta det gå i köttkvarnen ett litet tag till så kanske jag får ut något vettigt i slutändan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback