Kina mat....mmmmm....

Jag har fått spuck den här helgen.
Allt jag kan tänka på är kinamat.

Allt började igår när jag skulle komma på vad jag skulle göra med kycklingfilérna som jag o A skulle äta till middag. Och jag har ju bara typ 4 kokböcker om det kinesiska köktet(asiat, kinesiska pärlor, kinesiska köket och så en till).
Så jag tog fram den .Och herre gud så gott riset vart( gjorde lite mycket, 4,5dl till 2 pers) det stod så i reseptet. jag blir aldeles knäpp av resept följer slaviskt.

Och maten sen...mMMMMMmmmm så gott!

Som sagt det vart lite mycket ris kvar( väldigt gott ris måste jag få säga igen!)
Så idag ska jag ta fram mina kokböcker igen och hitta på nått lika gott...som man kan ha det fantastiska riset till...

tjatar jag om riset?

Så ikväll ska vi testa med att fritera kyckling till hemmagjord sötsursås....mmmm...

Snacka om onytigt. Men ibland måste man få lyxa till det.
Idag ska jag i alla fall gå till puls innan det blir mörkt. Jag vill ha mina promenixer.

Kramis


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjällossning det är vår det,hoppas solen lyser över er i Häggnäs också,här såg jag första vitsippan idag,blåsippor och tussilago har blommat i en hel vecka.Tajzon har ju många fönster att välja på att sola i nu ,hoppas han kommer att trivas.
coolt att se en varg ,har bara sett sånna på Skansen.varför är man aldrig beredd att fota just då?Kram.

2008-04-05 @ 14:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback