Svar på tal:

Mamma: De har redan beordrat in mig när jag har varit svinaförkyld och inte kunnat jobba men de har tvingat in mig i alla fall.

De rättfärdigar det med att jag är ledig och den som är sjuk har sjukskrivit sig och jag har inte gjort det.
Varför skulle jag göra det när jag är ledig för?

De kan beordra in mig även om jag inte svarar i telefonen.
Lämnar de ett medelande på mobilsvaret och beordrar in mig är jag skylddig att komma.
Annars blir det både lexsara för att jag felbehandlar brukaren genom att inte komma och arbetsvägran och då åker jag dit och får sparken.
Så nej det går inte.

De beordrade in en tjej i våras fast hon var i övik på skidsemester från en dag till en annan.
De har tom beordrat in någon som var i sthlm.

Så nej de kommer undan med det regelverk som är gjort för arbetsgivarna och inte arbetstagarna.

EU har gjort nya regler så det där med mer pengar gäller inte längre på beordrad övertid.
Man får ledigt sitt nästa arbetspass i stället.
osv....
Läs på om Eu regler inom vården.
Och skulle jag få extra så blir det bara 20% eftersom jag jobbar deltid.

Åh jo jezzi det måste man, för de kan alltså ringa polisen och få dem att komma över och ta ett alkoholprov på en.
Och detta har även hänt inom mitt yrke.

Den som är största hönset inom facket jobbar redan på min arbetsplats inom umeå kommun och är så inne i min brukare så hon bryr sig inte om fackliga frågor alls när det kommer till hennes egen arbetsplats så den nissen går inte.

Inom vården har de regler som tar sig runt allting.
vi får inte strejka heller.
Vi har massor av skylldigheter men knappt några rättigheter.

Thank god ska jag börja plugga till hösten och då skiter jag i vad jag pluggar bara jag kommer bort från vårdaparaten som bara kör sin personal in i väggen genom att utnyttja dem till max.

image333

Kommentarer
Postat av: Mona

har ni inga timvikarier (typ studenter) som kan gå in och jobba extra?

Postat av: Mona

...har ledigt nu på lördag och söndag, ska vi ses och pimpla vin kanske?! :) kram

2007-11-27 @ 21:57:08
URL: http://mon.zoomin.se/blogg.html
Postat av: mamsen

det låter som du jobbar i Ryssland

2007-11-28 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback