Kan vädret elen och Anders dator skärpa till sig tack!

I går kväll började elen gå hos oss men på morgonen fungerade den finfint.
Så fint att den gick precis efter att jag var klar med blossom 30 minuters.
Det var som gud sa med allsmäktig röst: Bra att du gympade Ellinor, nu behöver du inte göra något mer idag innan jobbet * the lights were out*.

Sen kom jag på just ja matlåda hmmm...
Tog fram pyttipanna och rödbettor stoppa i en plastkassen och ställde den på köksbänken.
Vilken matlåda är det som fortfarande står kvar på köksbänken. Mina hjärnceller måste ha gått på semester samtidigt som elen gick.
Inte för att det gör så mycket med tanke på att vi inte har el och inte kan elda eftersom våra vattenelement styrs med en elpump.
Men endå.
Och så har Anders inget batteri i sin mobil ( as usual) den ligger hemma i trappan och blibloublöööar ( låter så) så jag kan inte ringa hem och säga du....lägg in pyttipannan i frysen igen.
Som tur var är var jag tidigt i vindeln så jag sprang in på ica( hann ej till Konsum) och köpte 5 matlådor för 95 kr och ägg, jag var fortfarande i ovetskap om att pyttipannan ej var i min väska, honung och frukt.
 
Och nu är jag här, på jobbet och har el.
Vindeln är det enda i västerbottens inland som inte har drabbats av elavbrottet.
När jag ringde o felanmälde till SKE-Kraft (skellefteå) så sa dom att typ hela västerbotten är drabbad.
Kul...verkligen skitkul. Jag som behöver mina bilder så att jag kan ge dom till H och G.
 
gud var god och se till att Anders dator lagar sig.
Jag behöver bilderna nu´tack på förhand.

aja nu ska jag sätta mig och läsa lite tror jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback