SmartAnders

Allmänbildade Anders.
Jag kan inte fatta att han lägger saker som kvarkar och feoner( tror jag det hette) på minnet.
Igår när vi låg i sängen och pratade så sa han.
Vet du att en människa är mindre jämfört med det som ligger utanför galaxen än en kvark är till människan.
Första att någon kan titta på oss så som vi tittar på saker i microskåp.
Det är en svindlande tanke. Och att han känner för att berätta det när vi ligger i sängen och ska sova är ännu bättre!( och detta är vad var jag kom ihåg jag mmmade och var på väg in i sovdimman.

Jag menar hur smart är inte det.
Jag vet att han och jag inte alltid är intresserade av samma saker. Han gillar expriment och teorier och forskning.
Jag gillar historia, litteratur och hur människor fungerar tillsammans.
Han gillar discovery sience, mythbusters och jag gillar historychannel och animal planet.
Han gillar topgear, jag gillar desperate housewifes.
Jag gillar kändisar och skvaller om kändisar, han gillar how things are made.
Iochförsig tycker jag oxå det är intressant. Men finns det något om britneyspears så ser jag hellre det än hur man gör en madrass.
Han gillar geografi, jag gillar faroer och egypten.
Jag är urusel på geografi.
Men jag läser allt jag kommer över istället.

Han vet vad varenda bilsort heter och vad det är för modell. När jag ser en bil ser jag att den är röd, inte att det är en röd tyota med en turbomotor och däcken är 17 tum stora med  två avgasrör.
Jag är bra på att göra röror han är bra på att laga till kött.
Jag är bra på fisk.
Han är duktig på teknik och att sy.
Jag är duktig på att studera han med om det är något som är intressant.
Sen har han en hemskt fin rumpa

Det är tur att vi är smarta på olika sätt.
Det är därför jag älskar honom. Eller ja en av alla anledningar.

Kommentarer
Postat av: johanna

ja, klart jag vill ha den fixade bilden!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback