självförtroende boost.

Jag funderar  ibland på hur det blir som det blir.
Hur hade det varit om jag och Anders aldrig hade flyttat hit upp till norrland?
Hade jag varit kvar på oxbackshemmet då?
Hade jag gått kvar i mina gamla fotspår utan att utvecklats som människa för att jag inte hade utmanat mig själv och prövat något nytt och lärt mig hur det fungerar på en annan del av sverige?

Hade jag varit lika tjock? Hade jag börjat plugga i växjö och tycka att 218 mil fram och tillbaka på en helg är väl ingen big deal. Det är ju bara en pisskvart?
Hade jag varit undersköterska? Hade jag vetat vad jag vill göra med mitt liv i jobbväg?

Hade jag varit lika modig som jag är idag. Att jag är hel? att jag mår bra? Att jag strävar mot det där jag verkligen vill?
Hade jag haft min lilla röda sexklocka som jag fick i alla hjärtans dag present?
Hade Jenna funnits? Eller Tajzon?

Hade jag varit så mycket bättre på att göra det jag verkligen vill och lyssna på mig själv istället för att göra vad jag tror alla andra vill att jag ska göra som jag faktiskt inte vet igentligen?

Svaret är att jag tror inte det. Jag tror att jag har blivit en bättre människa och tryggare person av att jag har fått flytta långt och lärt mig massor av saker om mig själv. Att Anders alltid har varit där och jag

Igår pratade jag med en kusin J och en vänn C och de sa att det såg mig som  deras förebild.
Det är en rätt fin självförtroende boost man får av sånna snälla ord och tankar.

Jag blev himla glad i själen över att höra att någon annan ser upp till mig och ser mig som en stark och trygg person som verkligen gör vad hon vill göra och att kunna inspirera till att andra gör lika dant.
Det är himla fint det.

Så vad jag igentligen ville säga var tack för de snälla orden dom värmde=)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jodå det ärbra är lite sliten bara har stressat som en tok idag men jag har levererat bilder som jag är grymt nöjd med, de syns ej på bloggen dock men vckra är de ;) Händer i helgen då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback