hallelulja moment del 2

Jag har äntligen kommit på vad som är fel på min blogg så nu kan jag blogga som vanligt.
lite knasigt men men



Här jag i full skidmundering=) Så himla roligt, skidorna har jag fått av Dagny så himla roligt att åka, men jag måste nog valla dem lite, undrar hur man gör det? Fungerar vax eller vad använder dom sig av dom där längdåkarna?
Termosarna är anders som jag har stoppat in i gårdstövlarna och stavarna är allans.
Ska gå och leta reda på några som är mindre i längden.
De passar inte riktigt korta mig.
Det finns ju här och där gamla träskidor överallt så det borde ju inte vara något problem att hitta stavar.
Ska ta mig en tur till i morgon tänkte jag.
Jenna gillar det i alla fall


Jenna och jag, här har hon precis fått syn på renarna och jag har precis satt på mig skidan igen eftersom skon lossnade från bindningen


Så är mycket uppmärksamhet får man när man är på skidtur av sin hund när hon vet att hon ska få arbeta lite.
I morgon blir det en längre tur. Ska försöka se om det finns något skoterspår man kan åka på.

Det är lite jobbigt med pudersnö. Vi har nämligen ingen som helst skare här i Västerbotten.
Det är pudersnö för hela slanten.



och så här glad blev man när arbetsselen togs av och hon fick springa fritt på gården. Ser du hennes vita svanstipp

och nu mot sömn och jobb i morgon bitti

Kommentarer
Postat av: Sven

Finns att köpa valla på de flesta sportbutiker, köp blå valla på burk, brukar funka bra.

Står väll på burken sedan hur du skall göra.

Men om jag vore du skulle jag bara köra ovallat, eftersom det annars kan bli problem med fästet.

2010-01-21 @ 15:00:41
Postat av: svärmor

kul att de kommer till användning och faktiskt är stavarna mina också.men de får du nog dela med Allan för hans är trasiga.Kram

2010-01-21 @ 16:16:34
Postat av: Hanna

Det där med valla är en hel vetenskap nu för tiden. Tips är att råd fråga på sporthuset i Umeå och berätta vad du har för skidor och hur du ska använda dom så kommer de att hjälpa dig. Lycka till

2010-01-21 @ 19:58:02
Postat av: Lisa

Gud vad kul att ni är ute och åker skidor! Jag vill också! Min hund är dock lite för liten för att dra men hon kan ju alltid springa med slak lina. :)

2010-01-22 @ 11:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback